Purchase intention of Peruvian agricultural product

Título traducido de la contribución: Intención de compra de producto agrícola del Perú

Gina María Pipoli de Azambuja, Iñaki García-Arrizabalaga

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de revista revisión exhaustiva

Resumen

The purpose of this study is to analyze the association of the variables country image of Peru, lucuma’s product image, familiarity with Peru, and lucuma’s product familiarity with the purchase intention of Peruvian lucuma because these associations haven´t been analyzed for the variable country familiarity, and for the lucuma product. As methodology, a was used in two selected samples that correspond to consumers from two countries with different levels of familiarity with Peru. First, United States which has high familiarity with that the country image of Peru and lucuma’s product image are directly related; in addition,
the intention to purchase Peruvian lucuma is positively related with the country image of Peru, lucuma product image, familiarity with Peru, and lucuma’s product familiarity in both samples. Finally, it’s concluded that the intention to purchase Peruvian lucuma is analyzed together.
Título traducido de la contribuciónIntención de compra de producto agrícola del Perú
Idioma originalInglés
Número de artículo25
Páginas (desde-hasta)25-32
PublicaciónJournal of Marketing Trends
Volumen5
N.º1
EstadoPublicada - ene. 2018

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Intención de compra de producto agrícola del Perú'. En conjunto forman una huella única.

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