Unveiling Peruvian organic consumers demand for organics: A latent class approach

Título traducido de la contribución: Revelando las preferencias de los consumidores de productos orgánicos en Perú: un enfoque basado en el análisis de clases latentes

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de revista revisión exhaustiva

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Resumen

This paper seeks to identify the consumer segments that constitute the market for organic products in Metropolitan Lima, Peru. The employed classification methodology, Latent Class Analysis, is implemented within a structural framework that is capable of identifying key relations such as the link between educational attainment and organic product consumption. This study builds on primary data gathered at the study site involving interviews with 547 organic consumers at a limited number of bio-fairs and bio-shops. Our results identify two segments: core and middle-level consumers. Although both segments exhibit similar concerns towards the environment, healthiness and tastiness, the core level exhibits higher preferences for the remaining attributes, controlling for demographical variables. Finally, this research provides evidence that educational attainment increases the likelihood of being a middle-level organic consumer.
Título traducido de la contribuciónRevelando las preferencias de los consumidores de productos orgánicos en Perú: un enfoque basado en el análisis de clases latentes
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)409-417
Número de páginas9
PublicaciónCiencia e Investigacion Agraria
Volumen43
N.º3
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2016

Palabras clave

  • Attributes
  • Latent class analysis
  • Metropolitan lima
  • Organic consumers
  • Peru
  • Socio-economic characteristics

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Revelando las preferencias de los consumidores de productos orgánicos en Perú: un enfoque basado en el análisis de clases latentes'. En conjunto forman una huella única.

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