Identidad nacional y aprecio por prácticas sostenibles en emprendedores sociales y comerciales de Lima

Angela Vera Ruiz, Agustín Espinosa Pezzia, María Angela Prialé Valle, Cesar Llanco Gonzales

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de revista revisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This comparative-correlational study aims to analyze and compare the relationship between appreciation for sustainable practices (APS) and national identity in two groups of social (n=135) and commercial (n=198) entrepreneurs in Lima-Peru. The results show that social entrepreneurs have higher APS and perceive Peruvians as warmer, more competent, and more moral than commercial entrepreneurs. Self-stereotype of competence and identification with the country explain APS significantly only significant in commercial entrepreneurs. The study analyzes little-explored psychosocial variables for the entrepreneurial phenomenon, proposing strategies to improve sustainability activities in entrepreneurs who do not have a explicit social orientation.

Título traducido de la contribuciónNational identity and appreciation for sustainable practices in social and commercial entrepreneurs in Lima
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)1099-1131
Número de páginas33
PublicaciónRevista de Psicologia (Peru)
Volumen40
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2022

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2022 Pontificia Universidad Catolica del Peru. All rights reserved.

Palabras clave

  • Identidad nacional
  • Auto estereotipos
  • Sostenibilidad
  • Emprendimiento social

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Identidad nacional y aprecio por prácticas sostenibles en emprendedores sociales y comerciales de Lima'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto